FacebookTwitterLinkedIn

Procter & Gamble încheie anul 2016 pe primul loc în topul celor mai mari investitori în publicitatea TV din România. În intervalul 1 ianuarie – 18 decembrie 2016, campaniile de publicitate comandate de Procter & Gamble au acumulat 94.691 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 ani), în creștere cu 31% față de anul precedent.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Cea mai mare creștere procentuală a consumului de publicitate TV a înregistrat Zdrovit, producătorul de suplimente alimentare și vitamine, de circa 196%. Astfel, Zdrovit devine al doilea mare investitor în publicitatea TV din România, după ce anul trecut ocupase locul 17 în top. Printre brandurile deținute de Zdrovit se numără Anticârcel, Supramax Articulații, Biomag Forte, ColonProtect și MaxiMag.

Pentru perioada analizată se constată că cei trei mari operatori de comunicații mobile – Orange, Vodafone și Telekom – și-au diminuat investițiile pe televiziune. Astfel, volumul de audiență al Orange s-a micșorat cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce Vodafone și-a redus „motoarele” cu 10%. Telekom ocupă locul 7 în topul celor mai mari investitori, după ce în 2015 fusese liderul consumului de publicitate TV din România. Volumul de audiență al Telekom s-a redus anul acesta cu 53%!

Companii care și-au crescut consumul de publicitate TV: Reckitt Benckiser (17%), Ferrero (31%), Coca-Cola Company (10%), Nestle (31%), Bergenbier S.A. (49%), Altex (48%) și Dante International (eMAG, creștere de 59%).

Companii care și-au redus consumul de publicitate TV: Unilever (-6%), Heineken (-15%), GSK (-23%), Studio Moderna (-31%), Ursus Breweries (-25%) și Mars (-17%).

VEZI TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI VENITURI DIN PUBLICITATE – ANUL 2016