FacebookTwitterLinkedIn

În 2013, GlaxoSmithKline a derulat campanii de promovare TV care au acumulat 36.152 puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență, clienții publicitari cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.

GlaxoSmithKline deținte, printre altele, brandurile Coldrex, Parasinus, Panadol (produse farmaceutice fără prescripție medicală), Aquafresh și Sensodyne.

Cel mai mare volum de publicitate a fost consumat pe Antena 1: 12.900 GRP’30 pe targetul comercial, reprezentând 35,6% din volumul total de audiență. La mare distanță de Antena 1 s-a plasat Kanal D, cu 6.532 GRP’30 target comercial.

De altfel, pe televiziunile Intact Media Group, GlaxoSmithKline a consumat 51,6% din bugetul total de audiență, adică 18.672 GRP’30 target comercial. Asta în timp ce pe televiziunile grupului Pro TV S.A., consumul a fost mai degrabă simbolic: 213 puncte! De exemplu, pe Pro TV s-au înregistrat 117 puncte de audiență, iar pe Acasă TV, 79. Este evident că GlaxoSmithKline și-a concentrat bugetul pe un trust mare, care i-a oferit CPP-uri (Cost Per Point) mai bune decât la Pro TV S.A.

În afara televiziunilor din Intact și Kanal D, compania farmaceutică a mai consumat publicitate pe Prima TV (1.883 GRP’30target comercial), AXN (1.671), televiziune care s-a plasat pe locul 5 în media planul Glaxo, România TV (1.480), Diva Universal (1.241), Universal Channel (585) și B1 TV (450).

GlaxoSmithKline nu a investit publicitate pe TVR 1, TVR 2, Sport.ro, MTV România, Discovery, Animal Planet și TV Paprika. 

Vezi AICI și consumul de publicitate TV al Henkel în 2013!