
Radio ZU este rețeaua cu cel mai mare buget de publicitate vândut în 2017, având un volum brut de 55,5 milioane de euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Monitorizările bugetelor de publicitate s-au făcut pe baza tarifelor-listă (rate card) pentru fiecare stație în parte. Din acest valori n-au fost scăzute discounturile și gratuitățile.
Volumul brut de la Radio ZU este mai mare cu 13,4% față de anul 2016.
Pe locul secund în topul publicității a urcat Europa FM, care a realizat un volum brut de 48,05 milioane de euro (rate card), în creștere cu 16,7% față de bugetul din 2016. Astfel, Europa FM a depășit în volum rețeaua Kiss FM, care a avut un buget de 40,1 milioane de euro (rate card). Bugetul de la Kiss FM a scăzut cu 5,3%. De altfel, Kiss FM (-5,3%) și Pro FM (-13%) sunt singurele rețele din cele 11 monitorizate de BRAT care au suferit pierderi de publicitate în 2017.
VEZI CARE AU FOST CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA RADIO ÎN 2017
Bugetele celorlalte stații au evoluat astfel: Magic FM (1,5%), Radio România Actualități (32,3%), Digi FM (67,2%), Virgin Radio (68,4%) și Rock FM (3,4%).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).