
Liderul autoritar al nișei de sport TV este DigiSport 1 cu o medie de 82.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Audiența națională a canalului deținut de RCS&RDS a crescut cu 51.000 de persoane față de ianuarie, cea mai mare creștere de pe piața TV. La nivel urban, creșterea este de 41.000 de persoane.
DigiSport 1 se află pe locul 10 în topul audienței naționale, înaintea canalului public TVR 1, și pe locul 6 în urban, în fața televiziunilor Pro 2, Național TV și Prima TV.
Creșterea de audiență se explică prin difuzarea meciurilor de tenis feminin de la începutul anului, turneele din Asia unde a jucat Simona Halep și alte sportive românce, și difuzarea partidelor de fotbal din campionatul intern și din alte competiții fotbalistice internaționale.
Cele patru canale DigiSport (1,2,3,4) au o cotă de piață de 2,72% la nivel național, respectiv 4,29% la nivel urban. Să notăm că cele 10 televiziuni de sport au avut un market share de 4,13% pe național și de 5,81% în urban. Se constată că televziunile DigiSport controlează mai bine de jumătate din audiența națională pe această nișă și peste 60% din cea urbană.
AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE FILME ȘI SERIALE – FEBRUARIE 2019
DigiSport 2 este al doilea canal al nișei de sport, având creșteri de audiență de 3.000 de telespectatori atât pe național, cât și în urban.
Eurosport 1, canal deținut de Discovery, a pierdut 18.000 de persoane pe național și 12.000 în urban față de ianuarie. Explicația acestor pierderi constă în faptul că în prima lună a anului, Eurosport 1 a transmis meciurile turneului de Grand Slam din Australia.
Începerea sezonului fotbalistic a condus la creșterea audienței canalului Telekom Sport 1 cu 9.000 de persoane pe național și cu 1.000 în urban.
Pro X, televiziune de divertisment sportiv, a pierdut 2.000 de persoane la nivel național și și-a conservat audiența în urban.