FacebookTwitterLinkedIn

În cei 10 ani de la publicarea primei liste Forbes România 30 sub 30 lumea s-a schimbat dramatic, dar un lucru a rămas la fel: setea noastră de a descoperi tineri talentați și inovatori care pot schimba lume. În acest articol vom urmări evoluția carierei lui Paul Lungu, alumn din generația 2017.

Paul Lungu și-a descoperit pasiunea pentru audit și consultanță în business în urmă cu peste 15 ani, după ce un prieten de-al său a câștigat un internship la una dintre cele mai importante companii din „Big Four”.

A coordonat nouă ani proiecte de audit pentru unele dintre cele mai importante companii de pe piața din România, printre care KPMG, este membru al ACCA (Association of Certified Chartered Accountants) și absolvent al University of London.

După aproximativ un an de la apariția în Forbes România 30 sub 30 s-a relocat la sediul BDO Dutch Caribbean din Curacao , iar mai apoi s-a mutat în Sunt Maarten pentru a coordona biroul BDO. Paul Lungu este în prezent Partner în grupul regional de firme și parte din echipa de management, fiind responsabil atât cu definirea strategiei în regiune, cât și de conducerea biroului din St. Maarten. „Rolul pe care îl am în prezent îmi oferă posibilitatea de coordonare a unui numar mare de proiecte de consultanță în afaceri, cât și de audit financiar”, subliniază Lungu.

Recunoaște că a avut nevoie de timp pentru a se adapta unei noi culturi, iar în cele din urmă, experiența internațională a contribuit la dezvoltarea capacității sale de a performa într-un mediu multicultural. Din perspectiva BDO Dutch Caribbean, principala provocare a constat în acceptarea faptului că în ciuda tuturor mecanismelor de planificare și control existente a fost aproape imposibil să gestioneze în mod real o situație influențată de mai mulți factori. „Perioada caracterizată de pandemie a fost un exercițiu de încredere atât la nivelul echipei de conducere, cât și la nivelul întregii organizații, inclusiv în relația cu stakeholderii. Toată această perioadă a fost o lecție de vulnerabilitate și modestie în care ne-am schimbat fundamental pe plan personal, cât și pe cel al mediului de afaceri în general”, adaugă Lungu.

Paul Lungu spune că performanța BDO la nivel global, cât și regional, a cunoscut o creștere de două cifre în ultimii ani, iar strategia grupului se axează pe inovație, transformare, tehnologie și sustenabilitate. „Împreună cu colegii mei am reușit să integrăm tehnologia ca și parte a serviciilor oferite clienților noștri în vederea eficientizării modalității prin care desfășuram atât angajamentele de audit, cât și proiectele de consultanță”, subliniază Lungu.

În prezent, BDO Dutch Caribbean este una dintre cele mai cunoscute companii din regiune care implementează cu succes proiecte de Process Improvement prin intermediul RPA (Robotic Process Automation), utilizând platforma dezoltată de către UiPath.

O altă linie strategică este destinată segmentului de clienți mici și mijlocii pentru care „am dezvoltat o soluție integrată denumită AWO (Accounting Workflow Optimization), prin care o serie de procese operate în mod tradițional manual sunt procesate cu ajutorul mai multor roboți într-o aplicație cloud based”, declară Paul Lungu, care adaugă și faptul că „desfășurăm proiecte prin care susținem organizațiile în ceea ce privește managementul schimbării (i.e. change management), utilizând metodologia Prosci ADKAR. O altă linie de afaceri în care am continuat să investim în ultimul an se referă la capabilitatile de a furniza servicii în zona de consultanță în IT, incluzând Cybersecurity, IT Audit, Data Governance, Software Rationalization Services și altele. Nu în ultimul rând, ca urmare atât a tendințelor globale, cât și a noilor cerințe de raportare în confirmitate cu standardele ESG (Environmental, Social and Governance), BDO, altături de ceilalți lideri globali, investește activ în dezoltarea capacității de a oferi servicii de consultanță și audit în acest segment”.

Din vasta sa experiență în afaceri, Paul Lungu spune că a învățat câteva lucruri esențiale, precum aceea că o discuție este condusă de cele mai multe ori de cel care are abilitatea de a asculta, iar soluțiile propuse într-o astfel de întâlnire pot aduce o valoare adăugată nevoilor clienților. Din cultura olandeză de business am învățat cât de important este să fii consecvent în ceea ce îti propui să faci, precum și prețuirea timpului acordat celorlalți”, conchide Lungu.