
Comisia Europeană a emis un set de principii şi instrucţiuni pentru giganţii din domeniul tehnologiei, precum Facebook, Google sau Twitter, pe care aceştia să-l aibă în vedere în lupta împotriva conţinutului ilegal – propaganda extremistă, incitarea la ură şi orice fel de discurs defăimător propagat în mediul online.
Aceste instrucţiuni au deocamdată doar rol consultativ, însă, dacă situaţia nu se va îmbunătăţi pe parcursul următoarelor luni, instituţia executivă a Uniunii Europene vă recurge şi la măsuri mai dure.
Normele de ghidare ale Comisiei Europene pornesc de la trei principii simple:
– Depistarea automată şi notificarea celor care incită la ură;
– Eliminarea propriu-zisă a conţinutului care ar trebui să fie mai eficientă şi mai rapidă;
– Prevenirea postării în mod repetat din parte celor care încearcă să prolifereze acest gen de conţinut.
Comisia Europeană va monitoriza cu atenţie activitatea companiilor de tehnologie în această direcţie până în luna mai 2018, urmând să decidă dacă sunt necesare măsuri legislative suplimentare.