
Dacă în alți ani tema principală a PROIECTULUI EDITORIAL SPECIAL AL FORBES ROMÂNIA – Summer Plans – viza obiceiurile și destinațiile de vacanță, anul acesta i-am provocat pe cei mai importanți manageri și antreprenori să răspundă unui scurt chestionar într-un moment complicat din punct de vedere economic și social, deși pentru cei mai mulți dintre noi ar fi trebuit să fie o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” în contextul geopolitic, economic și social în care ne aflăm?
Aș spune că din contră, atenția noastră este sporită și concentrată pe dezvoltarea afacerii. Contextul în care ne aflăm deschide multe oportunități, nu e nicidecum o perioadă de „vacanțe”, ci mai degrabă o perioadă de activitate intensă și concentrare. A luat amploare numărul deciziilor strategice, iar impactul lor, prin rezultate, nu întârzie să apară.
Cele mai întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul acestui an au vizat creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități. Care sunt preocupările dvs. în următoarea perioadă?
Creșterea inflației, războiul din Ucraina, pandemia, problemele din lanțurile de aprovizionare, lipsa forței de muncă, creșterea explozivă a prețurilor la utilități – acestea sunt și principalele noastre preocupări pe termen scurt și mediu. Toate acestea se traduc într-un cost de producție tot mai ridicat, iar eforturile noastre sunt canalizate pentru a reduce impactul acestora în prețul final. Fiecare client este foarte important pentru noi.
Ce vă îngrijorează, pentru perioada următoare, în domeniul/sectorul în care activați?
Cred că urmează o perioadă de inconsistență din punct de vedere al lanțului de aprovizionare. Deja sunt semnale că multe dintre materialele pe care noi le dorim pentru crearea de produse finite nu sunt livrabile în următoarele șase luni, ceea ce ne pune în situația de a regândi prezentarea și toaletarea acestora.
Cum arată planurile dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2023?
Suntem ambitioși și concentrați să dăm tot ce-i mai bun. Planurile noastre implică o creștere semnificativă în 2022 și 2023, urmând un ritm ceva mai domol pentru perioada 2024-2026. În acest moment, aproape de finalul S1, pot spune cu încredere că suntem pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele pe care ni le-am propus pentru anul în curs.