
Se spune că Picasso și Matisse își creionau schițele preliminare în paginile sale, iar Ernest Hemingway sau Oscar Wilde își notau personaje și viitoare intrigi de carte între coperțile negre, închise cu un elastic vertical.
Chiar dacă adevărul nu a putut fi probat 100%, brandul de papetărie Moleskine, renumit pentru caietele negre, cu coperțile din carton plastifiat, rămâne până în zilele noastre o legendă și un obiect-cult.
Actuala identitate a brandului i se datorează, însă, scriitorului britanic Bruce Chatwin, care în volumul de călătorie ,,The Songlines” (1986), consemnează dispariția ultimului meșteșugar responsabil de producerea unor astfel de carnete.
,,Le vrai Moleskine n’est plus”, îi spune lui Chatwin un expert parizian în papetărie din Rue de l’Ancienne Comedie, realizând astfel botezul oficial al unui brand ce avea să facă furori în lumea întreagă.
În ultimii ani, clasicul Moleskine a cunoscut o serie de reinterpretări, printre care și formula ,,Caiet de vinuri” sau ,,Caiet al gurmandului”.
Acesta dintâi este împărțit în șase secțiunii, de la șampanii la vinuri albe, roze, roșii sau chiar băuturi spirtoase, fiecare caiet venind cu un set de autocolante speciale, cu puncte (sau ,,pahare”) prin care degustătorul să poată consuma în mod interactiv evaluarea fiecărui vin în parte.
De la 20 de euro pe moleskine.com
