
Grupul AmRest în cifre:
– Circa 40 de noi locații deschise în prima jumătate a anului, la care se adaugă achiziția a 144 de cafenele Starbucks în Germania, în mai, numărul total al restaurantelor deținute (incluzând și cafenelele) ridicându-se, la 12 august, la 1.091.
– Veniturile totale au crescut cu 17,7% la 420 milioane de euro.
– Venitul net s-a majorat cu 17,2% la 58 milioane de euro.
– Câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) au crescut cu 22,8% la 56 milioane de euro.
– Ca procent din veniturile totale, câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare sunt la 13,8%.
– Profitul net a crescut la 17 milioane de euro.
Henry McGovern (foto), președintele boardului AmRest, a declarat: „Sunt foarte bucuros să prezint creșteri record în cadrul grupului AmRest. Rezultatele raportate pentru prima jumătate a anului 2016 reflectă trenduri pozitive atât în ceea ce privește veniturile, cât și la nivel de profitabilitate. Creșterea dinamică a rețelei noastre a jucat mereu un rol semnificativ în dezvoltarea business-ului AmRest. Datorită creșterii organice și accelerate pe acest segment (40 de lansări în primele șase luni ale anului) și pe fondul unei strategii bine planificate și executate de fuziuni și achiziții, AmRest a reușit să depășească cifra de 1.000 de restaurante în al doilea trimestru al anului. Vânzările consolidate au crescut, în al doilea trimestru, cu 20,7% la aproape 229 de milioane de euro. În plus, veniturile din prima jumătate a anului au avansat cu 17,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 420 de milioane de euro.”
CITEȘTE: TOPUL CELOR MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA DIN PRINT – SEMESTRUL I 2016
„De asemenea, macro trendurile ascendente dublate de situația stabilă pe piețele de mărfuri și coroborate cu o îmbunătățire a eficienței la nivel de costuri au generat profitabilitate record în trimestrul al doilea, când câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au ajuns la aproape 30 de milioane de euro, cele mai ridicate din istoria AmRest”, a mai spus Henry McGovern.
Starbucks a intrat pe piața românească în 2007, când a deschis prima cafenea în centrul de retail din București – Plaza România.
Brandul Starbucks este operat de AmRest în baza unui contract de licență începând din luna iunie 2015, când AmRest a achiziționat anteriorul operator Starbucks din România.
În prezent, există 21 de magazine Starbucks în țară: 13 în București, unul în Cluj – Napoca, două în Timișoara, două în Constanța, unul în Brașov și două în Iași.
Henry McGovern a punctat realizările grupului AmRest:
– Câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare pe primul semestru al anului au fost cu 22,8% mai mari decât în perioada similară a anului trecut, ajungând la 56 de milioane de euro.
– Pe fondul veniturilor în creștere, al îmbunătățirii costurilor operative, dar și datorită unor costuri de finanțare relativ reduse, profitul net destinat acționarilor AmRest a avansat cu 40,2% la 8,5 milioane de euro în cel de-al doilea trimestru al acestui an.
– Asemenea perioadelor trecute, o creștere semnificativă în profitabilitate a fost generată de performanțele de pe piețele din Europa Centrală și Spania, mai ales ale brandurilor KFC, Starbucks și La Tagliatella.
– Rezultate foarte bune s-au înregistrat și în Republica Cehă, unde câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au ajuns la 19,5% în cel de-al doilea trimestru al anului.
– În Ungaria, pe fondul unei creșteri susținute a vânzărilor, câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au avansat cu 44,4%.
– În România, soliditatea brandului Starbucks și expertiza AmRest în dezvoltarea de cafenele au fost factorii principali de creștere a profitabilității. Astfel, aici câștigurile ajustate dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare au depășit 25% în trimestrul al doilea al anului, fiind cele mai ridicate de-a lungul tuturor țărilor unde AmRest operează brandul Starbucks.
– Profitabilitatea grupului Am Rest a fost impulsionată și de performanța financiară înregistrată de brandul La Tagliatella în Spania. Trendurile ascendente din piață, alături de noi lansări și însănătoșirea marginilor de profit, atât în vechile, cât și în noile locații, au generat rezultate record pentru grup în prima jumătate a anului.
– În Rusia, însă, businessul care include lanțuri de restaurante rămâne sub semnul provocării, mai ales pe fondul condițiilor economice și politice nefavorabile. Totuși, în ultimele luni s-au putut observa și aici semnele unei stabilizări a pieței. În cel de-al doilea trimestru s-a observat o creștere puternică a vânzărilor și a câștigurile dinainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare, de 19,4% și respectiv 8,3%, mai ales pe fondul unei dezmorțiri a pieței, dar și datorită reducerilor chiriilor și a cheltuielilor generale și administrative. În plus, în prima jumătate a anului AmRest a deschis în regiune 10 noi restaurante și se așteptăm ca activitatea aici să urmeze un trend ascendent pe fondul îmbunătățirii condițiilor la nivel macro.
– În mai 2016, AmRest a achiziționat lanțul de 144 de cafenele Starbucks din Germania.
Henry McGovern a declarat: „Achiziția din Germania e un semn clar de încredere în capacitatea noastră de a fi lider pe piața operatorilor de restaurante. Credem că potențialul pieței locale din Germania, coroborat cu experiența noastră vastă pe segmentul de cafenele, va aduce o îmbunătățire a profitabilității brandului. De câteva trimestre încoace, AmRest își întărește constant poziția de lider pe piața restaurantelor. Creșterea semnificativă a rețelei, dar și îmbunătățirea profitabilității au la bază o strategie consistentă de execuție susținută de trei piloni: Oameni-Brand-Rețea. Privind înainte, cred cu tărie că vom câștiga plus valoare mergând pe aceeași strategie de dezvoltare.”
Perspective
AmRest urmărește planul de a lansa 140 de noi restaurante anul acesta. Cheltuielile de capital în 2016, excluzând fuziunile și achizițiile, ar urma să fie undeva la nivelul de 105-117 milioane de euro.
În 2016, portofoliul AmRest a fost îmbogățit cu 144 de noi cafenele Starbucks în Germania. Plecând de la premisa că există încă loc de creștere pe piața din Germania, se așteptă ca importanța brandului Starbucks în grup să crească. La asta se va adăuga și numărul mare de noi lansări în Europa Centrală, dar și recenta intrarea pe piața din Slovacia a brandului Starbucks, în mai 2016.
Extinderea rețelei va fi susținută și de investițiile suplimentare în platforme digitale, dar și în noi canale – cum ar fi KFC Delivery – și în noi formate de restaurante, cum este ultima lansare de succes a unui restaurant Pizza Hut Express în Polonia.
CITEȘTE: CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA ONLINE – SEMESTRUL I 2016
AmRest Holding SE (AmRest, WSE: EAT) este cel mai mare operator independent de lanțuri de restaurante din Europa Centrală și de Est. Din anul 1993, grupul a început să construiască un portofoliu de branduri puternice și recunoscute precum KFC, Pizza Hut, Burger King și Starbucks, bazate pe francize și parteneriate de tip joint venture.
AmRest deține brandul Tagliatella care este dezvoltat internațional atât ca restaurante operate de companie, cât și ca restaurante în regim de franciză.
AmRest a achiziționat, de asemenea, două branduri unice care operează în China – Blue Frog și Kabb.
În prezent, AmRest operează peste 1.000 de restaurante în categoriile Quick Service și Casual Dining.