
Takeaway.com este prezentă pe piața din România din 2018, odată cu preluarea grupul bulgar Hello Hungry, care deține platformele de food delivery Oliviera.ro, prezentă în România, și BGMenu.bg.
Pe lângă Takeaway.com, pe piața locală de food delivery sunt prezenți din ce în ce mai mulți jucători, printre care: Uber Eats, Foodpanda sau Glovo.
„În România, deși există mulți competitori, piața se află încă la început și există loc de creștere pentru mai mulți jucători”, spune pentru Forbes Vladimir Davtchev, Regional Director South East Europe Takeaway.com.
Piața globală de food delivery crește în medie cu 10% anual, ceea ce duce la o creștere a numărului de astfel de business-uri. În plus, tehnologia va juca un rol din ce în ce mai important pentru industria de food delivery – din ce în ce mai multe procese vor fi autoamtizate, de la partea de livrare, la marketing și până la servicii pentru clienți.
„România este acum una dintre cele mai competitive piețe din Europa, cu un număr mare de jucători. Considerăm că lupta pe piața de food delivery este precum un maraton, o cursă de lungă durată. Acesta este motivul pentru care facem investiții semnificative, dar durabile, în parteneri, tehnologie, marketing și servicii. Nu ne concentrăm pe expansiunea din punct de vedere geografic, ci mai degrabă ne concentrăm pe câștigarea poziției de lider. Acesta este motivul pentru care suntem lideri pe piețele principale în care operăm”, afirmă Davtchev.
Cât de profitabil este business-ul de food delivery?
„Profitabilitatea apare pe termen lung, deoarece industria este în plină ascensiune, iar obținerea de noi clienți și de cotă de piață este foarte importantă. În al doilea rând, este important ca afacerea să fie sustenabilă pentru a putea fi în măsură să genereze profit în viitor. Takeaway.com este deja profitabilă pe piețele Germania și Olanda”, adaugă Vladimir Davtchev.
În ceea ce privește strategia pentru piața din România și cea europeană, Takeaway.com va continua să investească pe plan național pentru a avea cea mai mare varietate de restaurante și bucătării și va crește investițiile în marketing și vânzări pentru a-și consolida brandul.
De altfel, astăzi Takeaway.com a anunțat că va deveni platforma oficială de livrare de mâncare a competiției UEFA EURO 2020.
„Considerăm că aceasta este o oportunitate pentru noi să ne conectăm cu baza noastră de clienți de pe toate piețele, care consideră deja livrarea de mâncare ca făcând parte din cultura sportivă. Observăm întotdeauna o creștere a comenzilor în timpul meciurilor, așa că știm că acesta este un moment cheie pentru clienții noștri. Prin urmare, ni se pare firesc să să devenim partenerii uneia dintre cele mai mari competiții de fotbal din Europa”, adaugă Vladimir Davtchev.
Parteneriatul, care se va desfășura până la sfârșitul anului 2020, va fi activ pe toate piețele pe care competiția va avea loc, indiferent de prezența Takeaway.com.
În anul financiar încheiat în luna iunie a anului 2019, Takeaway.com a procesat aproape 123 de milioane de comenzi plasate de 16,7 milioane de clienți unici, în valoare de 2,3 miliarde de euro.