
Cele 18.801 de inserții publicitare vândute de presa cotidiană națională reprezintă un volum brut de publicitate de 63,25 milioane de euro, sumă calculată la tarifele-listă de publicitate (rate card) ale fiecărei publicații. Din această sumă nu au fost scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editori către clienții publicitari.
Volumul brut în 2014 a fost cu 41,5% mai mare decât cel din 2013. Această creștere este pusă pe seama majorării prețurilor la publicitatea în print, dar nu înseamnă neapărat că ziarele naționale au încasată sume nete mai mari în perioada analizată. Este de remarcat că numărul de machete publicitare a crescut cu doar 6,2%.
Numărul de 18.801 machete publicitare reprezintă 21% din totalul inserțiilor în print (ziare naționale, reviste și ziare locale), iar bugetul brut de publicitate atras de cotidianele naționale deține o cotă de 40,4% din volumul total investiti în acest suport media.
Tabloidul „Libertatea” a inserat 4,547 de machete publicitare, în valoare brută de 19.990.995 euro (rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea” (MIP), realizat de BRAT. Este ziarul național cu cel mai mare buget atras de la clienții publicitari.
Pe locul secund pe plasează tabloidul „Click!”, cu un volum brut de 15.328.560 euro (rate card), reprezentând 3.622 de inserții publicitare.
„Ziarul Financiar” și „Gazeta Sporturilor” au atras volume de publicitate mai mari (la rate card) decât ziarele generaliste „Evenimentul Zilei”, „Adevărul” și „Jurnalul Național”.